niedziela, 1 stycznia 2017

Już jest, nowiuteńki aże blask od niego bije :)))

Już jest!!!
Nowy Rok 2017.


Nasz Tymonek, jest już co prawda 4 miesiące, ale ten Nowy Rok dopiero kilka minut :)
Taka nówka nie śmigana, świeżynka...

Ludziska z taką pompom żegnają odchodzący rok. Z czego się cieszą? A może chcą zagłuszyć jakieś wyrzuty sumienia...
Nie kultywuje hucznych Sylwestrów, właściwie już od kilku lat żadnych nie kultywuje, postanowiłam ignorować upływ czasu i tak w duszy mam trzydzieści, no dobra czterdzieści lat ;)))
No ale jeśli w moim mieście odbywają się takie wielgachne sylwestrowe przytupańce to fajnie sobie rozradować trochę duszę i choć na przygotowania popatrzeć :) A jest na co patrzeć!!!
Te światła, no, no...to mniut na moją duszę!!!










Powyższe zdjęcia pochodzą z próby generalnej do zabawy Sylwestrowej w 2014 roku.
Zaś na pożegnanie 2016 roku zrobiłam sobie Sylwestrowy spacer i też zaniosło mnie do Rynku, a tam cuda, no po prostu cuda!!! Jeszcze w ramach Europejskiej Stolicy Kultury, przygotowania do Sylwestra Wrocławskiego!!!

Jedna z dwóch scen.



Wrocławskie Sukiennice, czyż nie wyglądają bajkowo?

A tu druga scena, usytuowana naprzeciwko pierwszej.













A tu kamieniczki na zachodniej ścianie Rynku











Sukiennice


Pogapiwszy się, nacieszywszy oczy i napstrykawszy zdjęć, wróciłam do dom, bo zaczynało się robić hukowo bardzo!
Wybiorę się także na spacer noworoczny, a na nim natknę się na pewno na Sylwestrowe Martwe Natury.
Cóż to takiego? No śmieci, ale takie specjalne, bo to odpady po ludzkiej Radości?
Takie oto SMN sfotografowałam kilka lat temu ;)






Te ławki widoczne niżej, już tutaj nie stoją, to miejsce wygląda już całkiem inaczej, teraz wybudowano tu sporą i kontrowersyjną bryłę Biblioteki Archidiecezjalnej http://www.gazetawroclawska.pl/wroclaw-sie-zmienia/a/budynekfatamorgana-na-ostrowie-tumskim-kardynal-sie-zgodzil,9980530/
Na zdjęciach to nie reklama różnorakich napoi, po prostu sfotografowałam to czym raczyli się wrocławianie w sylwestrową noc 2014/15 roku ;)





Te ławeczki, tak jak i ta powyżej, stały na górce, tuż obok Katedry, widocznej w tle,
górkę zniwelowani i wybudowano bibliotekę.
W tle Odra z łabądkiem i Panorama Racławicka





W tle zabudowa Ostrowa Tumskiego.
Zafrasował się Juliusz Słowacki, którego pomnik stoi w parku Juliusza Słowackiego właśnie.
Czy rozmyśla nad kondycją świata? czy może to on opróżnił tą butelkę i głowa go teraz boli? ;)

No, no, no...
Nooooooooo...dobra, z tom butelkom dla Słowackiego, to takie moje igraszki,
co by zająć czymś poetę, może się rozchmurzy...
Nie rozchmurzył się...
Ta Sylwestrowa Martwa Natura jest już martwa  na ament ;)
Czy tego co ją rozbił spotkało szczęście?
A ta znajduje się tam, gdzie powinny znaleźć się wszystkie Sylwestrowe Martwe Natury,
gdyby świętujący mieli nawyk sprzątania po sobie ;)
Tylko wtedy nie miałabym fotograficznej kuncepcji ;)
No to jest, ten on, 2017 rok, znowu będziemy się przez jakiś czas przyzwyczajali do nowej daty ;)
Jaki będzie?


Przymknijmy oczy na upierdliwości, a będzie taki pogodny, przyjazny i wyluzowany jak Tymonek :)))
I tego Wam z całego serca życzę!!!


31 komentarzy:

  1. Dobrego Roku, Marijo :***
    A w Rynku przepięknościowo ♥!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i nawzajem Sonic :)))
      Mozaikowy Rynek, jak dla mnie mogłoby mu już tak zostać :)

      Usuń
  2. Oby taki wyluzowany był :)
    Pięknie na Rynku, jakby mozaiką kamieniczki wyłożyli :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby Lidka, niech taki będzie!!! :)
      Rynkowa mozaika energetyczna :)

      Usuń
  3. Jaki piękny Nowy Roczek! Słodki taki, kochany...
    Jakże ma nie być lepszy od starego?
    Wrocław rzeczywiście wygląda bajkowo.
    Mario, wszystkiego dobrego:***

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Nowy roczek urzekający i na PEWNO będzie lepszy od starego!!!
      Na Rynku nie widziałam całości tylko mały wycinek, no i podobało mi się to co widziałam, bo muzyka to jednak jak dla mnie za głośna :)
      Kalipso dla Ciebie też♥

      Usuń
  4. Mały, goły roczek, nieporadny, ale już pijany szampanem. Oby szybko otrzeżwiał. Wszystkiego dobrego Marija.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :)))Taki rausz znieczula a nieraz uskrzydla, wiec może to jakieś rozwiązanie ;)
      Wszystkiego dobrego Masza Mnemo :)

      Usuń
  5. No coz, tylko 35 ofiar zamachu i to w Turcji, u nas kilka podmacanych kobiet i prysznice z armatek wodnych. W sumie moglo byc gorzej.
    Do siego roku! Jeszcze bedzie wesolo. :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak Aniu widzę co się dzieje na świecie, w mojej rodzinie też się kićka, moja mama odmówiła wyjścia wieczorem z domu, bo KTOŚ na nią czyha i chce ją porwać. Jednak staram się nie dopuszczać beznadziei. Byłam dzisiaj na noworocznym spacerze i...było cudownie, pogoda jak marzenie! :)

      Usuń
    2. PS
      Takie małe...duże zwycięstwo!!! Moja mama po dwóch dniach nerwówki, przy zaangażowaniu kilku członków rodziny, dała się przekonać, że może bezpiecznie udać się na wieczorną mszę...

      Usuń
    3. Ja tez pospacerowalam, bo jednak jakos zyc trzeba. :)

      Usuń
    4. Właśnie tak Aniu :)
      Życie jest dwoiste, równocześnie dzieją się rzeczy gorzkie i rzeczy piękne :)

      Usuń
  6. Nie zdążyłam wcześniej zajrzeć. Wszystkiego dobrego Marijo, jeszcze wiele pięknych sesji jak ta. Rynek piękny, światła też.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję Ewo, dla Ciebie też wszystko co najlepsze :)))

      Usuń
  7. Caly rok przed nami wiec niech Ci bedzie najlepszy z dotychczasowych. Zdjecia bardzo interesujace, te jakby mozaikowe kamieniczki cudne...najlepszy jest nowy roczek, nowiusienki! ciekawam, jakie pozostalosci znajdziesz tym razem na ulicach, a moze ludzie teraz bardziej kulturalni ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Grażyno pozostałości było niewiele, może rzeczywiście ludzie kulturalnieją ;) Za to był piękny słoneczny dzień z lekkim mrozikiem i cała masa spacerujących :)
      Dziękuję Grażyno, dla Ciebie wspaniałego szwendania się po świecie!!!

      Usuń
  8. Sukiennice wyglądają jakby elewacje miały z portugalskiej ceramiki :) Piękne światła pofotgrafowalaś ! A Tymonek na liściu jak elfik słodki wygląda :) Samych najlepszości Maryś ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi się ta ceramika podobała, a Tymonek jest bardzo pogodnym dzieckiem, po mamusi :)
      Dla Ciebie Ewuś, niech też będzie wszystko co najlepsze:*

      Usuń
  9. Zgłupiałam ze szczętem. Przez chwilę pomyślałam, że kamieniczki takie przyozdobione na stałe, właściwie dlaczego nie? Wszystkiego dobrego, Marija!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak dla mnie to mogłyby takie zostać :)
      Dla Ciebie Hanuś też wszystkiego dobrego!

      Usuń
  10. Odpowiedzi
    1. Zgadzam się, niezwykle uroczy i niech nigdy nie traci tego uroku :)))

      Usuń
  11. bajkowe tegoroczne dekoracje :) udostępniłam!
    dobrego nowego roku Maryś :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję :)
      Dla ciebie niech on także będzie jak najlepszy :)))

      Usuń
  12. Tymonkowego Nowego Roczku !! ;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dla Ciebie Bartusiowego Nowego Roczku Gordyjko!!! :)

      Usuń
    2. Wróżba drugiego Wnuka na Nowy Rok ?? Biorę w ciemno !!
      (Księciunio to Bastuś ;o)

      Usuń
    3. Musisz przyznać, że pierwsza sylaba prawidłowa, no i niech się stanie wedle Twojego życzenia, pytanie tylko czy to także życzenie rodziców :)))

      Usuń
  13. Chciałabym nabrać tyle dystansu co wspomniany Tymon. A rok oczywiście musi być udany. MUSI!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak się liczy dopiero dni, a nie lata to o dystans i wyluzowanie nie jest trudno ;)
      Też będę się tego trzymać, że Musi być udany :)

      Usuń