sobota, 3 kwietnia 2021

Radości mi trzeba...

Koroniasty wirus spowodował, że wielki niepokój ogarnął świat!

Niepokój we mnie jednak bardziej związany jest z moją sytuacją osobistą niż rozrabiającym wirusem.

Ale, ale...zaokienna wiosna sprawia, że radości mi trzeba!!!
 

 
Takiej radości jak u Kazimierza Wierzyńskiego :)
 
"Szumi w mej głowie, jak w zielonym boru.
Przez włosy radość wielka mi się dymi.
Jam niebieskiego cały jest koloru.
Wypiwszy niebo, jak puchar olbrzymi.
 
Słońce jak monokl złoty, noszę w oku.
Księżyc w pierścionku, gwiazdy w butonierce.
Siedem mil robię w każdym moim kroku.
I ze czternaście lat ma moje serce.
 
Na śmiechu jeżdżę przez świat, jak na koniu.
Wszędzie ponosząc i zawsze z kopyta.
Turnieje z wichrem wyprawiam na błoniu.
I każda brama w tryumfie mnie wita...."   fragment wiersza Szumi w mej głowie
 
 
 
Pewnie dużo moich czytelników, a może i wszyscy znają wiersze Kazimierza Wierzyńskiego z tomu Wiosna i wino, ale nic to, uważam że w ten niespokojny czas te radosne, ba "postrzelone" wiersze warto sobie przypomnieć.

To mój ulubiony :)
 
" Zielono mam w głowie i fiołki w niej kwitną,
Na klombach mych myśli sadzone za młodu,
Pod słońcem, co dało mi duszę błękitną
I które mi świeci bez trosk i zachodu.
 

 
Obnoszę po ludziach mój śmiech i bukiety
Rozdaję wokoło i jestem radosną
Wichurą zachwytu i szczęścia poety,
Co zamiast człowiekiem, powinien być wiosną."
tytuł wiersza Zielono mam w głowie

Być wiosną zamiast człowiekiem to mogłoby być ciekawe doświadczenie ;)
 
 
 
"...Gwiżdże i śpiewam i śmieję się głośno: 
Jak się masz jasny błękicie na niebie?
Płuca zapełniam ziół modlitwą rośną
I coś mądrego mówię sam do siebie..."   fragment wiersza: Kapelusz biorę pod pachę
 

"Nie umiem tego powiedzieć,
Co ze mną dzisiaj się dzieje,
Chodzę po mieście i głośno
Sam się do siebie śmieję...


...Błaznować chce się i ludziom
Do nosa przykładać pięście.
Na głowie chodzić i krzyczeć,
I łykać z powietrza szczęście...
 
 
 "...Wzbiera mię wiosna i w głowę
Jak wino szumami bije!
Weźcie me serce: dziś ono
Jest wszystkich was i niczyje."      fragmenty wiersza Nie umiem tego powiedzieć.
 
 
 "Słucham i patrzę, oddycham i chodzę.
I nie ma zachwyt mój granic i końca!
Wszystko jest jasne! Wszak nawet cień w drodze
Jest synem blasku: pochodzi ze słońca."   fragment wiersza Słucham i patrzę 
 
 
 "Bo która gra jest od życia piękniejsza
I szczęśliwszego cóż jest ponad życie.
Co w swojej pełni do serca się zmniejsza
I olbrzymieje do słońca w zenicie?!
 

Różne, wszechmocne, cudowne, szalone,
Życie bez nazwy, bez dna i bez końca.
Niepowstrzymane i rozpromienione,
Jedyna prawda wszechobejmująca!
 
 
 
Wystrzelaj serce! Niech się rozpanoszy,
Rozhula śmiech twój i niech krew skrzydlata
Tryśnie spod ciebie na orgię rozkoszy,
Szampański korek piątej strony świata."
  
fragment wiersza: Tyle jest we mnie bajecznej pogody
 

 
 Ten też jest mój ulubiony

 NA PRZEŁAJ GONIĘ

Na przełaj gonię, jak wyżeł, przez świat,
Po zamiatanych miotłą wichru drogach,
Bez wypoczynku dwadzieścia pięć lat.
Na roztańczonych dziesięciu mych nogach.

A wy?! – Więc naprzód, cała sfora nas!
A nie – to z drogi! Precz mi się wynoście
I dalej jęczcie, że kiedyś, gdzieś, raz
Zdarzyła wam się straszna dziura w moście. 
 
Hmmmm czasy gonienia na przełaj mam już za sobą, ale energia tego wiersza uskrzydla, znaczy się mnie uskrzydla, a może was także? :)

Jakiś miesiąc temu wygrzebałam z przepastnych zakamarków ozdobne kartoniki i papiórki, leżały sobie tak kilka latek ;) Zbliżała się Wielkanoc, a papiórki miały na sobie motywy wielkanocne właśnie.
Doszłam do wniosku, że chyba najwyższy czas je spożytkować! Wzięłam się do dzieła i wyszły mi takie oto karteczki świąteczne :)
 











Drodzy moi czytelnicy fajnie by było aby przytoczone w tym wpisie wiersze Kazimierza Wierzyńskiego wywołały uśmiech na waszych obliczach :) 
A w świąteczny czas  życzę Wam radości, takich na jakie macie siłę, jeśli więc nie dużych to chociaż malutkich.
Pozdrawiam Was promiennie wiosennie i świątecznie :)



25 komentarzy:

  1. O jak fajnie, Twój ulubiony wierszyk z fiołkami w głowie to także mój najulubieńszy, często mi chodzi po głowie :))). A prawdziwe fiołki kwitną już w moim ogródku :).
    Wszystkiego najlepszego, dużo zdrowia i uśmiechu! Radosnego świętowania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i cieszmy się i radujmy, że fiołki już kwitną i wiosna coraz bardziej kwietna i zielona :)
      Dla ciebie Małgosiu także radosnego świętowania i zdrowia!

      Usuń
  2. No kochana, dałaś czadu!
    Wiersz przeplatany pięknymi zdjęciami naprawdę dodaje uśmiechu na twarzy, tego nam trzeba.
    Być wiosną choć jeden dzień? Też bym chciała!
    A Twoje kartki? Tyko Ty tak potrafisz z niczego zrobić dzieło sztuki, a z papiórków przepiękne pocztówki.
    Kłaniam się nisko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Jotko, że mój post cię uśmiechnął, radości trzeba nam wszystkim :)
      Serdecznie dziękuję za pochwałę kartek i pozdrawiam wiosennie :)

      Usuń
  3. Bardzo mnie to cieszy Agnieszko, że z przyjemnością przeczytałaś mój wpis :)
    Ja tobie także życzę zdrowych i wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  4. Radosny post! Piekny wiersz. Uwielbiam i tez fiołki mam w głowie. A larteczki z papiórków cudne!
    Marijo, wszystkiego dobrego i niech sie Twoja osobista sytuacja uładzi i niech ku dobremu idzie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję za życzenia i zachwyty :)
      Pięknych Świąt Owieczko!

      Usuń
  5. Takich radosnych wpisów jak najwięcej, bowiem uśmiechu i pogody ducha nigdy dość.
    Zdrowych i radosnych Świąt Wielkiej Nocy!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, pogody ducha nigdy dość :)
      Dziękuję za życzenia, dla ciebie Maksie także radosnych Świąt!

      Usuń
  6. Niepokojom mówimy stanowcze: NIE !!

    Wiosnę znowu masz dwa tygodnie przede mną...;o)

    Wszystkiego Dobrego !! ;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tymi niepokojami to nie takie proste.

      Co do wiosny to trza było zamieszkać we Wrocławiu ;)

      Dzięki Gordyjeczko, dla cię też wszystkiego dobrego!

      Usuń
  7. Z wielką przyjemnością po wielkanocnym śniadaniu przeczytałam wiersze, "powąchałam" kwiatki i pozachwycałam się kartkami. Ech Marycha, jakże żałuję, że do Wrocławia tak daleko, bo poznać Cię "oko w oko" to byłaby przyjemność. Trzymam mocno kciuki, by Twoje osobiste sprawy znalazły szczęśliwe rozwiązanie i pozwoliły cieszyć się życiem, w którym tworzysz takie ciekawe i oryginalne rzeczy. Trzymaj się zdrowo i radośnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taki miły komentarz to radosny świąteczny prezent, serdecznie dziękuję :)
      Życie jest pełne niespodzianek, więc może kiedyś spotkamy się "oko w oko".

      Usuń
  8. Witam serdecznie ♡
    Wspaniały wpis, naprawdę ciepły, pełen pasji i serca!
    Inspirujący, czuję się bardzo miło i radośnie :)
    Wszystkiego dobrego i dużo zdrówka!
    Pozdrawiam cieplutko ♡

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niezwykle mi miło że wprawiłam cię w radosny nastrój o to mi właśnie w tym poście chodziło :)
      Dziękuję za życzenia i pozdrawiam wiosennie!

      Usuń
  9. Ale sympatyczne te Twoje karteczki, jezeli karteczki moga byc sympatyczne, Twoje są! zdjecia sasanek przesliczne, to takie delikatne kwiatki! Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się bardzo Grażyna, że tak odczytałaś moje kartki :) To jednak nie jest moja ulubiona dziedzina twórczości, jednak pomysł aby zrobić królika w marchewki wydał mi się zabawny, no a potem już przyszły inne pomysły :)
      Pozdrawiam cię cieplutko wiosennie. U nas po wczorajszym marnym pogodowo dniu dzisiaj było całkiem przyjemnie, chociaż chłodno.

      Usuń
  10. A ja miałam ogromną przyjemność taką karteczkę znaleźć DZISIAJ w skrzynce pocztowej:) Sprawiła mi dużo radości, więc dmucham radośnie w Twoją stronę. Każda żmija mija - pamiętaj. Wiem, że wszystko się poukłada. Trzymam mocno kciuki!
    Buziaki:*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehehehe Kalipso cieszę się, że ta kartka do ciebie dotarła, sporo czasu jej to zajęło! Korzystanie z usług Poczty Polskiej to wielka loteria, do niektórych adresatów przesyłki dochodzą ras ras a inni muszą czekać i czekać. Wysłałam tych kartek kilka mam nadzieję że dotrą do wszystkich.
      Serdeczności♥

      Usuń
  11. Przepraszam że dopiero teraz, ale za to mój zachwyt jest wyjątkowy!!!
    Piękna ta Twoja radość Mario na zdjęciach i na kartkach świątecznych.
    Niestety w stolicy znowu zima i taka bylejakosć.
    I mnie radości trzeba!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję Stokrotko za zachwyty :)
      Ech ta radość, bez niej człowiek taki jakiś połowiczny.
      U nas wiosny sporo, ale kwiecień plecień przekomarza się, śnieżek, słoneczko, śnieżek...
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń
  12. Nje zaglądalam chwilę, a tu u ciebie nie dośc że wiosennie, to jeszcze artystycznie, albo na odwrot 😊 pozdrawiam poswiątecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiosennie bo wszak według kalendarza powinna być wiosna i u nas ją widać, tylko że aktualnie zima robi jej wbrew!
      Dziękuję za pozdrowienia i także pozdrawiam :)

      Usuń
  13. Wiosna coraz bliżej, będzie okazja do radości - niech wszystko dobrze się potoczy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas to wiosna sobie i zima sobie, tak współistnieją. Zima niby odchodzi ale jeszcze za siebie chucha chłodem i śniegiem prószy, a wiosna pomimo to kwitnie i zieleni się coraz bardziej. Taka postawa wiosny bardzo cieszy, staram się brać z niej przykład, no ale różnie mi to wychodzi ;)
      Dziękuję i pozdrawiam :)

      Usuń