wtorek, 12 kwietnia 2022

"Nie przeszkadza tytuł, wiek i płeć, By zieloną wiosnę w głowie mieć!"

"Wesołość jest buntem przeciwko tragedii życia-jedynym buntem o pozorach zwycięstwa."
Feliks Chwalibóg
 
No tak, radości by się przydały...jako że wielkich radości jakoś nie widać, szukam wkoło siebie tych mniejszych.
To że znowu przyszła do nas WIOSNA jest sporą radością, no...ba...a nawet radością dużą!

"...Maszeruje Wiosna, a ptaki wokoło

lecą i świergocą głośno i wesoło.

Maszeruje Wiosna, w ręku trzyma kwiat,

gdy go w górę wznosi, zielenieje świat..."        https://parenting.pl/piosenki-o-wiosnie


 
Pamiętacie jak Skaldowie cieszyli się wiosną? 
https://www.tekstowo.pl/piosenka,skaldowie,wiosna.html

 

 

 

 

 



 

 

 Cha cha cha patrzcie jaki wiosenno zielony zawrót głowy!

 

 









  

Hmmm jak to było? "Zielono mam w głowie i kwiatki w niej kwitną", no nie, w głowie Wierzyńskiego wiosną to przecież kwitły  fiołki, jednakoż w mojej głowinie tym razem zakwitły kwiatuszki takie inne ;)

No bo zrobiłam trochę kwiatuszkowych zdjęć w fajnym świetle i one i ta wiosna radosna, zaczęły mieszać w łepetynie mej, odpaliłam więc program graficzny i  pożonglowałam pikselami w niektórych z tych zdjęć.

Z żonglowania tego wyszły grafiki komputerowe ;) i pokażę je Wam :)

Wszystkie elementy grafik powstały po przekształceniach wykadrowanego oryginału zdjęcia. Pracowałam na warstwach czyli każda grafika składa się z różnej ilości przekształconych fragmentów zdjęcia nałożonych na siebie. To tak jakbym wykonywała obrazy na kalkach i złożyła w jedną całość

1.

Oto oryginał zdjęcia.

Tak go wykadrowałam.

 Po kilku przekształceniach w programie graficznym, wyszło mi to.

 2.

Oryginał zdjęcia.

Wykadrowanie.

Grafika 2

3.

Oryginał zdjęcia.

 

 wykadrowanie

Grafika 3

4.

Oryginał zdjęcia

 

 kadrowanie

grafika 4

tutaj pikselowej żonglerki było już więcej

 Cztery powyższe grafiki były proste, zrobione na dwóch warstwach.

5.

Oryginał zdjęcia

 

 kadrowanie

 

 grafika 5

 

6.

Oryginał zdjęcia

 

 kadrowanie


grafika 7

 

 8.

Oryginał zdjęcia

kadrowanie

 

 i ta dam!

grafika 8 zupełnie nie przypomina oryginalnego zdjęcia :)

 

 9.

Oryginał zdjęcia.

niewiele okrojony kadrem

 

 i oto grafika 9, ostatnia w tej edycji ;) nie wykluczone że będzie ich więcej jednakoż jeżeli będą to pokażę je w innym poście :)

 

 Ciekawa jestem jak Wam się podoba ta moja pikselowa żonglerka?

 Skoro o radościach  w tym poście mowa, to dużą radość sprawiły mi zdjęcia z przedszkolakami do których dotarł zrobiony przeze mnie zając, którego to pokazywałam w poprzednim poście.
Cieszę się, że go dla tych dzieciaków zrobiłam :)
 



Różowego cyklamenka dostałam w podzięce za zająca, a on spełnia zadanie swe kwitnąc obficie i raduje mnie ogromnie :)

A wiosna w tym roku chłodnawa jakaś taka.

Słoneczkiem jednak zagląda przez okno.

 

Niech nam więc nie przeszkadza tytuł, wiek i płeć by zieloną wiosnę w głowie mieć!

 Za kilka dni Wielkanoc

 Pomimo trudnego czasu znajdźmy w sobie Wielkanocną Radość!


10 komentarzy:

  1. Bardzo fajne grafiki Tobie wyszły ! Nie umiem bawić się w programie graficznym - czasu nie mam. Może kiedyś... Podziwiam kwitnące drzewka. U nas - na północy ciągle zimno i drzewka jeszcze nie kwitną.
    Zając jest mega ! Wyobrażam sobie, że zajęcia z zającem na pewno były udane ! Dużo śmiechu i radości ! Pozdrawiam ciepło :)) Radosnych Świąt Wielkanocnych !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję :)
      Rozbudowane programy graficzne, dają wiele różnych możliwości. Jednak stworzenie profesjonalnej złożonej grafiki jest czasochłonne, wymaga cierpliwości. To co pokazałam w tym poście to takie wprawki, na szybko, ale fajnie wyglądają :)
      Także pozdrawiam i życzę sympatycznych świąt!

      Usuń
  2. Twój zając wśród dzieci wygląda jeszcze lepiej, do tego przywitany uśmiechami, bezcenne!
    Zabawy programami do obróbki zdjęć tez lubię, ale takich cudów jeszcze nie robiłam, wyszło świetnie!
    Masz całkowitą rację - w czasach niepewności i niepokoju potrzeba nam uśmiechu, optymizmu, odskoczni...
    Dobrych dni i pięknej wiosny:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zając w grupie dzieci, dla takich obrazków warto było nad nim poślęczeć :)
      W tych grafikach które pokazałam bawiłam się filtrami, zwłaszcza jednym którego do tej pory nie używałam.
      Serdecznie dziękuję Jotko, dla ciebie także niech wiosna będzie łaskawa :)

      Usuń
  3. Ciekawe te Twoje żonglerki fotograficzne, podobaja mi się, a jakże. Zajączka, bo to ona nie on, jak żywa wśród dzieci. A może to on?
    Też życzę miłych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Serdecznie dziękuję Grażyna :)
      To w zieloną krateczkę na nogach zwierzątka to spodnie, no ale przecież spodnie to teraz strój damsko -męski, jednakoż raczej płeć temu papierowemu zajączkowi niepotrzebna, wszak i tak się nie rozmnoży ;) a najważniejsze że się dzieciom podoba :)
      Pozdrawiam cieplutko!

      Usuń
  4. Nie ulega wątpliwości, że wiosną ubywa nam lat.
    Wiosna dodaje nam skrzydeł. Widać to u Ciebie Mario :-))
    Spokojnych Świąt - takich prawdziwie wiosennych :-0

    OdpowiedzUsuń
  5. Znowu Wrocek dwa tygodnie przed Wrzosowiskiem z rozkwitaniem...;o)
    Niech Ci więc będzie kwiatkowo, uśmiechowo i zającowo !! ;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A w nocy dyczko popadało i temperatury dodatnie i drzewa szaleją zieleń rosnie aże miło!
      Serdecznie dziękuję Gordyjko :)

      Usuń